Χθες η Εκκλησία εώρτασε τους δύο πρώτους κα κορυφαίους Αποστόλους, τον Πέτρο και τον Παύλο και σήμερα εορτάζει μαζί και τους δώδεκα. Οι δώδεκα Απόστολοι είναι οι εξής: ο Σίμων ή Πέτρος και ο αδελφός του ο Ανδρέας, ο Ιάκωβος και ο αδελφός του ο Ιωάννης, ο Φίλιππος, ο Ναθαναήλ ή Βαρθολομαίος, ο Θωμάς, ο Ματθαίος ο Τελώνης, ο Ιάκωβος ο γιος του Αλφαίου, ο Ιούδας ο γιος του Ιακώβου, ο Σίμων ο ζηλωτής και ο Ιούδας ο Ισκαριώτης, που πρόδωσε τον Ιησού Χριστό και τη θέση του, μετά την Ανάσταση, πήρε ο Ματθίας. Αυτούς τους δώδεκα, ο Κύριος τους ξεχώρισε και τους ονόμασε Αποστόλους.
Η παράδοση της Εκκλησίας αναφέρει που κήρυξαν ο καθένας και ποια ήταν η μαρτυρική τους τελείωση, εκτός από τον ευαγγελιστή Ιωάννη, που κοιμήθηκε στην Έφεσο ειρηνικά. Βέβαια η εκκλησία εορτάζει και ξεχωριστά κάθε έναν από τους δώδεκα, κυρίως την ημέρα της κοιμήσεώς του.
Τέσσερις από τους δώδεκα Αποστόλους, ο Πέτρος, ο Α Ανδρέας, ο Ιάκωβος κι ο Ιωάννης, ήσαν ψαράδες της λίμνης Γεννησαρέτ. Όταν τους κάλεσε ο Ιησούς Χριστός τους είπε «Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων», ελάτε μαζί μου και θα σας κάμω ψαράδες ανθρώπων. Και μετά την Ανάσταση είπε σε όλους: «Πορευθέντες εις τον κόσμο άπαντα, κηρύξατε το Ευαγγέλιον πάση τη κτίσει», πηγαίνετε σ’ όλο τον κόσμο κα κηρύξτε παντού το Ευαγγέλιο. Και την ημέρα της Αναλήψεως πάλι τους είπε: «έσεσθαί μοι μάρτυρες έως εσχάτου της γης», θα είσθε μάρτυρές μου ως την άκρη της γης. Όλα αυτά φανερώνουν ότι οι Απόστολοι είναι οι άνθρωποι που ο Χριστός τους έστειλε να τον κηρύξουν στον κόσμο «εγηγερμένον εκ νεκρών».
Γι’ αυτό το σκοπό και για να καταρτίσει τους Αποστόλους, ο Ιησούς Χριστός εργάστηκε κοντά τρία χρόνια. Οι Απόστολοι στην αρχή και σχεδόν ως το τέλος δεν κατάλαβαν ποιος ακριβώς ήταν ο Διδάσκαλος και το έργο Του. Γι’ αυτό τους δίδασκε διαρκώς με παραβολές και με θαύματα και τους ετοίμαζε για να δεχθούν το Πάθος του. Μετά την Ανάσταση, « διήνοιξεν αυτών τον νουν του συνιέναι τας γραφάς», τους άνοιξε το νου για να καταλάβουν τις Γραφές. Κυρίως όμως την ημέρα της πεντηκοστής τους έστειλε το Άγιο Πνεύμα και τότε οι Απόστολοι πήραν «δύναμιν εξ ύψους». Οπλισμένοι με τη θεία δύναμη, βγήκαν και κήρυξαν παντού, «του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων».
Η εκκλησία, που είναι η βασιλεία του Χριστού, ονομάζεται αποστολική, γιατί ότι είπε και ότι έκανε ο Ιησούς Χριστός το ξέρουμε από τους αγίους Αποστόλους. Τους έλεγε: «αυτά που βλέπετε και ακούτε τώρα εδώ μεταξύ μας να βγείτε και να τα κηρύξετε, για να τα ακούσουν όλοι». Κι αυτό έκαναν οι Απόστολοι, βγήκαν και κήρυξαν στον κόσμο τον Ιησού Χριστό και την Ανάσταση. Ο απόστολος Πέτρος την ημέρα της Πεντηκοστής κήρυξε πως οι Απόστολοι είναι μάρτυρες του αναστάντος Ιησού Χριστού και ο απόστολος Παύλος, όταν πήγε στην Αθήνα, «τον Ιησούν και την Ανάστασιν ευηγγελίζετο» στους Αθηναίους. Ο Ιησούς Χριστός κάλεσε για να κάνει Αποστόλους του εκείνους, που η βουλή του Θεού προαιώνια είχε εκλέξει. Και δεν ξέρουμε η Θεία βουλή με ποια κριτήρια εξέλεξε αυτούς, που ύστερα ο Ιησούς Χριστός κάλεσε για να γίνουν οι Απόστολοί Του. Μέσα σ’ αυτούς ήταν και ο Ιούδας που τον πρόδωσε, αλλά η εκλογή και η κλήση του Ιούδα για μας είναι ένα απόρρητο και ανερμήνευτο μυστήριο του Θεού. Οι άλλοι, δώδεκα πάλι με το Ματθία, που πήρε τη θέση του Ιούδα, είναι οι μάρτυρες του Ιησού Χριστού και της Ανάστασης σ’ όλο τον κόσμο μέχρι σήμερα. Μέχρι σήμερα και ως τη συντέλεια των αιώνων η πίστη της Εκκλησίας είναι το κήρυγμα των Αποστόλων. Μέχρι σήμερα η Εκκλησία και πάντα θα πιστεύει στα γεγονότα και τα λόγια, για τα οποία μαρτυρούσαν οι Απόστολοι κι έλεγαν: «Ου δυνάμεθα ημείς α είδομεν και ηκούσαμεν μη λαλείν». ΑΜΗΝ!.